Sunday, March 31, 2013

Happy Birthday, JMS!

*lyrics from the Birthday Song - Corrine May

Don't worry about that extra line
That's creeping up upon your face
It's just a part of nature's way
To say you've grown a little more

Tanda-tanda penuaan,
HAHAHA tenang aja, masih ada Ponds Age Miracle
Gak, ini gak ngiklan
Itu hanya penanda
Kita bertambah tua setiap hari, setiap jam, setiap detik terlewat tanpa permisi
Itu alami
Gak bisa ditolak

Trees have rings and thicker branches
Kids shoes get a little tighter
Every year we're getting closer to who we're gonna be
It's time to celebrate the story of how you've come to be

Setiap waktu yang terlewat makin bikin kita menemukan siapa diri kita sebenarnya
Kalo kemaren-kemaren masih ngikut-ngikut, niru-niru
Semakin hari kita semakin menemukan mau jadi apa kita sebenarnya
Bukan jadi orang lain, tapi jadi diri kita yang sebenarnya
(TEEEET.. MENGULANG KATA ‘SEBENARNYA’!)

So light a candle on your cake
For every smile you've helped create
For every heart and every soul
You've known to grow a little more

Aku bukan pembuat surprise yang baik
Kamu mungkin bahkan udah nebak
Tapi ini yang bisa aku bikin
Sepotong cake sederhana dan beberapa batang lilin di tengah pergantian harimu
Mau mengucapkan “selamat merayakan kedewasaan!”
Iya, kedewasaan
Kata mereka, “Tua itu pasti, dewasa itu pilihan.”

A few more pounds, a little more grey
Don't count the years just count the way
It takes a little time to go from water into wine
Don't ever lose the wonder of the child within your eyes

Gak usah capek mikirin angka di lilin ulang tahun kamu
Coba hitung berkat-berkat yang kamu dapat selama itu
Apa pelajaran gratis yang kamu terima
Yang bikin kamu pribadi yang lebih istimewa dari sebelumnya
Bukan, ini bukan Mario Teguh yang ketik

Happy birthday my friend
Here's to all the years we've shared together
All the fun we've hadIt's such a blessing
Such a joy in my lifeMay the good Lord bless you
And may all your dreams come true

Selamat ulang tahun, Janice Marcellina Saerang!
Makasih buat tahun-tahun kebersamaan kita sebelumnya


Eciyeeee..

Keep making smiles on everyone’s face
Mari makin dewasa setiap hari, setiap menit
Jadi orang yang bawa sukacita dan berkat
Jadi orang yang bersyukur, bukan mengeluh
Jadi orang yang bisa diandalkan dan dipercaya
Jadi orang yang bisa bikin orang lain lihat siapa Tuhan kita

May the Good Lord bless you.
I love you. <3

Tuesday, March 19, 2013

Random Questions


  1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4. - Sabbath School Book: Allah menyatakan ada makhluk yang bersorak-sorai ketika Allah membentuk dunia.
  2. Stretch your left arm out as far as you can, What can you touch? - my cellphone
  3. Before you started this survey, what were you doing? - tweeting
  4. What is the last thing you watched on TV? - Mario Teguh Golden Ways
  5. Without looking, guess what time it is - 09.34
  6. Now look at the clock. What is the actual time? - 10.37 ehm.. okay..
  7. With the exception of the computer, what can you hear? - my refrigerator machine sound
  8. When did you last step outside? What were you doing? - took the towel
  9. Did you dream last night? - hmm.. idk
  10. Do you remember your dreams? - nope
  11. When did you last laugh? - last night, at Tree House
  12. Do you remember why / at what? - Lola told me something funny
  13. What is on the walls of the room you are in? - calendars, schedule board, pictures, photos, mirror, my kebaya
  14. Seen anything weird lately? - yes, why did I put my kebaya there?
  15. What do you think of this quiz? - nothing's special
  16. What is the last film you saw? - Habibie and Ainun
  17. If you could live anywhere in the world, where would you live? - Yogyakarta or Vienna, maybe?
  18. If you became a multi-millionaire overnight, what would you buy? - a House for mom and Dad, a car for IMAB
  19. Tell me something about you that most people don't know - I love wearing skirt
  20. If you could change one thing about the world, regardless of guilt or politics, what would you do? - I can't think of something specific
  21. Do you like to dance? - Yes
  22. Would you ever consider living abroad? - Right now, no.
  23. Does your name make any interesting anagrams? - Haha. I don't even ever think about it.
  24. Who made the last incoming call on your phone? - Henson
  25. What is the last thing you downloaded onto your computer? - Katon Bagaskara song - Negeri di Atas Awan
  26. Last time you swam in a pool? - About a month ago
  27. Type of music you like most? - Pop, Classic, Pop Rock
  28. Type of music you dislike most? - Metal, Hard Rock, Dangdut, Pure Jazz
  29. Are you listening to music right now? - Yes, Sherina - Anda Aku Besar Nanti :))
  30. What color is your bedroom carpet? - I don't use carpets
  31. If you could change something about your home, without worry about expense or mess, what would you do? - we'll be moved very soon! Don't really care bout current home.
  32. What was the last thing you bought? - Cilok depan BIP
  33. Have you ever ridden on a motorbike? - Yep
  34. Would you go bungee jumping or sky diving? - Noooooooo!
  35. Do you have a garden? - Nope
  36. Do you really know all the words to your national anthem? - Sure!
  37. What is the first thing you think of when you wake up in the morning? - Am I going to campus today?
  38. If you could eat lunch with one famous person, who would it be? - Lee Min Ho or Billie Joe, or Marshall Hall, or Joseph Gordon Levitt AAAAAAAAAAKKK..
  39. Who sent the last text message you received? - Janice
  40. Which store would you choose to max out your credit card? - Ace Hardware HAHAHA..
  41. What time is bed time? - 10.00
  42. Have you ever been in a beauty pageant? - Nope
  43. How many tattoos do you have? - None
  44. If you don't have any, have you ever thought of getting one? - Nope
  45. What did you do for your last birthday? - Count the blessings
  46. Do you carry a donor card? - Nope
  47. Who was the last person you ate dinner with? - Lola
  48. Is the glass half empty or half full? - Same
  49. What's the farthest-away place you've been? - Lake Toba
  50. When's the last time you ate a homegrown tomato? - Never
  51. Have you ever won a trophy? - Yep, for highest score in Bahasa Test  -___-
  52. Are you a good cook? - YES. Do you believe it?
  53. Do you know how to pump your own gas? - HAHAHAHAHA no.
  54. If you could meet any one person (from history or currently alive), who would it be? - Plato
  55. Have you ever had to wear a uniform to school? - Yes
  56. Do you touch-type? - ??
  57. What's under your bed? - Basket full of clothes
  58. Do you believe in love at first sight? - NO!
  59. Think fast, what do you like right now? - Eating
  60. Where were you on Valentine's day? - Janice's home
  61. What time do you get up? 6 or 6.30 or earlier sometimes.
  62. What was the name of your first pet? - Never adopt a pet
  63. Who is the second to last person to call you? - Lita
  64. Is there anything going on this weekend? - YES! A night with PANers! 
  65. How are you feeling right now? - Afraid
  66. What do you think about the most? - Future, when will I graduate, whow will be my future husband *_*
  67. What time do you get up in the morning? - 06.10
  68. If you had A Big Win in the Lottery, how long would you wait to tell people? - rightaway!
  69. Who would you tell first? - Mom and Dad
  70. What is the last movie that you saw at the cinema?  Rectoverso
  71. Do you sing in the shower? - Yes, a lot
  72. What do you do most when you are bored? - Eating, Net surfing, Sleeping
  73. What do you do for a living? - Nothing
  74. Do you love your job? - None
  75. What did you want to be when you grew up? - the Lord's servant, a missionary wife, a loving sister
  76. If you could have any job, what would you want to do/be? - Designer
  77. Which came first the chicken or the egg? - Chicken, for sure.
  78. How many keys on your key ring? - None
  79. Where would you retire to? - a village
  80. What are your best physical features? - eyebrows :))
  81. What are your best characteristics? - a helpful friend. B)
  82. If you could go anywhere in the world on vacation where would you go? - Vienna, Dubai, Japan, Ireland
  83. What kind of books do you like to read? - Novel
  84. Where did you grow up? - Bandung
  85. How far away from your birthplace do you live now? - Bukittinggi - Bandung? Far far away..
  86. What are you reading now? - This questions
  87. Are you a morning person or a night owl? - Morning
  88. Can you touch your nose with your tongue? - No
  89. Can you close your eyes and raise your eyebrows?  - (after trying) I feel so stupid
  90. Do you have pets? - NO
  91. How many rings before you answer the phone? - 2 rings
  92. What is your best childhood memory? - Digendong papa gara-gara (pura-pura) ketiduran di depan TV
  93. Any new and exciting things that you would like to share? - too much
  94. What is most important in life? - Obedient
  95. What Inspires You? - Jesus, and all things around me

Monday, March 18, 2013

Hari Tanpa Tujuan

Saat lagi mengetik ini, aku lagi ada di Yogya Express Ciwalk, sendirian, setelah berpetualang dari McD Simpang Dago, kemudian McD Bandung Indah Plaza, tanpa tujuan. Another unproductive day. Another coward day.

Di sini berseliweran orang-orang. Gak seperti aku, mereka ada kepentingannya masing-masing. Ada yang belanja sama keluarga, si anak naik ke trolley, kesenengan didorong sama ibunya. Ada sekelompok hijabers yang foto-foto pake iPad, kesusahan naro ipad pake timer, karena semuanya mau masuk foto. Ada juga sepasang pria dan wanita, mungkin pacaran, mungkin pedekate. Si cowok sibuk ngajak ngobrol si cewek, si cewek sibuk sama gadgetnya. Kasihan.

Ada juga sekelompok pemuda, yang sibuk ngobrol-ngobrol sambil ngerokok dan main kartu. Pemandangan lainnya, dua orang wanita bersama seorang pria. Yang pria pegangan tangan sama salah satu wanita, wanita yang satu ngikut di samping si wanita.

Semua ada tujuannya. Mau jalan-jalan, makan, sekedar bertemu teman, ingin tau tempat ini, dan lain-lain.

Sekarang, lagu yang sedang dimainkan: Curhat Buat Sahabat versi Acha Sepriasa. Tidak, tidak ada hubungannya lagu ini sama tulisan ini. Aku sendiri gak tau kenapa bikin tulisan ini. Namanya juga hari tanpa tujuan. Selamat Hari Tanpa Tujuan versi saya. Selamat bagi yang tidak merayakan.

Tuesday, March 5, 2013

Doa Saya Pagi Ini

Pagi ini, tiba-tiba saya kangen menulis. Baru sebulan tanpa menulis, saya merasa sudah terlalu banyak yang ingin ditumpahkan. Tolong ingatkan saya, ini bukan diary anak SMP. Saya suka kelepasan soalnya. Tapi, dalam sebulan ini tampaknya tidak ada perubahan yang terlalu signifikan di hidup saya. Tentu ini bukan prestasi, atau mungkin tanda-tanda frustasi? Benar-benar hidup tanpa ekspektasi. Halah. Maksa.

Pagi kemarin secara random otak saya mengucapkan doa aneh. Saya bilang sama Tuhan saya -entah bosan, muak, capek- berkuliah. Saya benar-benar gak menikmatinya. Ini aneh, mengingat ini adalah jurusan yang saya inginkan dan mungkin memang paling cocok dengan saya. Tapi kenapa semuanya jadi begini? Saya masih ingat, semester awal perkuliahan saya adalah orang yang paling bersemangat menyandang predikat mahasiswa. Saya superbersemangat mengerjakan tugas, tapi ternyata itu cuma sebentar. Semester berikutnya, dan berikutnya, dan berikutnya, menyedihkan. Ke mana perginya semangan kemarin pagi?

Dan pagi ini saya mau mencoba berdoa lagi. Tuhan, tolong ubahkan hati saya, saarkan saya saya sudah terlalu lama tidur. Tarik saya dari zona nyaman ini, buka mata saya lebar-lebar, hidup saya bukan hanya tentang saya, tapi juga orang tua saya, abang saya (yang bayarin uang kuliah saya), adik-adik saya (yang nantinya bagian dari tanggung jawab saya), teman-teman saya, calon suami saya, anak-anak saya nantinya, orang-orang yang berharap banyak sama saya, dan Engkau, yang saya sebut sebagai Tuhan saya.

Tuhan, tolong saya. Atau entah, kirimkan lagi orang yang bisa menyeret saya dari tidur saya, mengumpulkan lagi apa yang sudah berserakan, dan mulai berbenah lagi. Saya sudah mencoba mengandalkan diri saya sendiri, saya gak bisa. Saya harus akui, saya butuh dia. Siapapun dia. Tuhan bantu saya yang sekarat ini. Amin.